Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Vilken jävla dag..

Av Therese Jonsson - 17 oktober 2012 06:46

VIlken dag kan man lugnt säga, började att jag klev upp klockan sju. 

Skulle följa med mormor till hc, när vi väl var klar där hade jag sjukgymnasten på schemat.

Så lämnade av henne, åkte hem & vilade ungefär 30 minuter sen for jag iväg igen.

Efter det så ringde mamma, sa att jag skulle komma till mormor för hon var hängig med yrsel osv. 

Åkte dit, tog hand om massa saker där, förstår inte vart jag fick orken ifrån pga förvärkar & ont neråt.

Jag försökte inte visa & försökte inte klaga, men min mamma & Daniel (brorsan) såg på mig vad som höll på att hända.


Mamma vela att jag skulle lägga mig på soffan hos mormor, men hon visste ju inget så jag vela åka hem.

Väl i bilen så kände jag, jag kanske borde ringa in och höra.. 
Där körde jag bilen själv & ringde till FL. 
Jag berättade som de var & hon hörde att jag åkte bil så hon frågade är du på väg hit nu?

Näe sa jag, jag kör hem sa jag. 
Men TOK, du måste komma in på en gång. Ska jag ringa ambulans?

Jises allt svartnade & jag kände att vafan KÖR JAG BIL & ÄR SÅHÄR?!


Ringde Erik, Ringde mamma & hon svarade som tur var på en gång.

Hon skrek såklart rakt ut, stackarn & ringde till Daniel som hade åkt för att jobba vidare...

Han fick vända, hämta mig, åka fort till Hudik. 

JÄVLA VÄG säger jag bara, nianfors... 

 


Kom in & han följde med in i väntan på Erik som åkte den andra vägen från jobbet.


Kom in fick ctg och visade att hjärtat på bebisen var som den skulle & visade även mina värkar.

Där låg jag säkert 1 h sammanlagt om inte mer, (ctg bara 20 min)

Började snurra, yra & må grymt illa. Ibland kände jag att jag klarar inte mer!!

Doktorn & BM kom in för att kolla & sa att de vela göra ultraljud på 2 sätt, ja ni fattar..

Magen och den andre väga!


Visade sig vara 3 CM kvar för bebisen ner liksom, men med mina förvärkar som jag hade så fick jag spruta för att skynda på lungorna på bebisen, fick med mig den andra sprutan hem som BM här ska ta på mig.

Fick även tablett som gjorde att värkarna skulle avta. 


Men den tabeletten äter jag inte igen, fy i huset vad dåligt jag mådde/mår.

Hjärtklappning, skakningar, illamående & kunde inte sova nå bra.

Var iofs rädd också, men de sa ju att fick man det så funkade tabletten..


Jag säger då bara det! 
FÖD I HUDIKSVALL, världens bästa doktorer & barnmorsker. 


Nu hoppas vi på att bebisen stannar kvar tillåtminstånde 37.


Jag pratade om hade jag fortfarande såhär ont där jag har nu, har ont lite mer stans men inget jag behöver gå in på. Så iallafall pratade vi om igångsättning vecka 36-37. 

Jag börjar bli nervös 4-5 veckor dit.....



nu ska jag försöka sova ÅTERIGEN. 

Telefonen ringer 08.00 för väckning för att ringa BM. 


Hoppas allt är bra med er & sköt om er för det ska vi göra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Jonsson - 1 mars 2013 20:55

                                                ...

Av Therese Jonsson - 16 december 2012 23:49

Idag är W 3 veckor! Min älskade sötnos. Godnatt!

Av Therese Jonsson - 11 december 2012 21:03

  Vår lilla sötnos som börjar bli stor..   Han vägde runt 3600 g för 7 dagar sen & idag när vi vägde honom vägde han runt 4900 g.. Han äter då bra iallafall!  Han håller även på att växa i sina 56 nu, har ju fått haft 50 på han förr. Men n...

Av Therese Jonsson - 3 december 2012 12:03

Detta kan man kalla vinter... Burrrr! -24 är inte kul att vara ute i. Tur jag har världens sötaste son att mysa med. Vi har inte klivit upp ännu, skönt att ligga å dra sig, har kollat på julkalendern. Den verkar mysig! Idag blir det tacos m...

W

Av Therese Jonsson - 3 december 2012 00:46

Älskade barn!

Presentation


Sambo och mamma till William

Jag heter Therese. Jag är 21 år. Jag bor i i hus med min sambo Erik och vår son William född 25 Nov-12
Jag och Erik har varit tillsammans sen 29 November 2010

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards